ონლაინ ვაჭრობის გიგანტი Amazon-ი სერიოზული სტრატეგიული დილემის წინაშე დგას: როგორ მოიქცეს ხელოვნური ინტელექტის (AI) ბაზაზე შექმნილი სავაჭრო აგენტების ანუ ბოტების მიმართ, რომლებიც სწრაფად ცვლიან ონლაინ შოპინგის პროცესს. სტარტაპების მიერ გამოშვებული ეს ახალი ინსტრუმენტები მომხმარებლებს სთავაზობენ ავტომატიზებულ ელექტრონულ კომერციას, რაც მნიშვნელოვნად უწყობს ხელს ახალი სავაჭრო ჩვევების ჩამოყალიბებას და Amazon-ის ტრადიციულ ბიზნეს მოდელს საფრთხეს უქმნის.
კომპანია ამ დრომდე თავდაცვით პოზიციას იკავებს – ბლოკავს გარე აგენტებს საკუთარ საიტზე წვდომას და ამავდროულად ინტენსიურად ინვესტირებას ახდენს საკუთარი ხელოვნური ინტელექტის ხელსაწყოების განვითარებაში, რათა შეინარჩუნოს კონკურენტუნარიანობა. Amazon-ის აღმასრულებელმა დირექტორმა, ენდი ჯესიმ, გასულ ივნისში თანამშრომლებს განუცხადა, რომ AI აგენტები ცხოვრების ყოველდღიურ ასპექტებში, „შოპინგიდან მოგზაურობამდე და ყოველდღიურ საქმეებამდე“, დაიწყებენ შეღწევას. ოთხი თვის შემდეგ, ოქტომბერში, შემოსავლების ანგარიშის წარდგენისას, ჯესიმ კვლავ გაუსვა ხაზი ამ ტენდენციას, რაც მიუთითებს Amazon-ის მენეჯმენტში ამ საკითხის პრიორიტეტულობაზე და იმ ფაქტზე, რომ ხელოვნური ინტელექტი ელექტრონული კომერციის მომავალს განსაზღვრავს. დილემა მდგომარეობს იმაში, ებრძოლოს თუ არა ამ ახალ ტექნოლოგიურ ტალღას, რომელიც მის ტერიტორიაზე იჭრება, თუ პირიქით, მოძებნოს მათთან თანამშრომლობისა და ინტეგრაციის გზები, რათა ლიდერის პოზიცია შეინარჩუნოს ცვალებად ბაზარზე.