ბრიტანულმა ენერგეტიკულმა გიგანტმა BP-მ ხელი მოაწერა შეთანხმებას თავისი საპოხი მასალების ბიზნეს Castrol-ის 65%-იანი წილის ამერიკულ საინვესტიციო კომპანია Stonepeak-ისთვის 6 მილიარდ დოლარად გაყიდვის შესახებ. ეს გარიგება Castrol-ის მთლიან ღირებულებას 10.1 მილიარდ დოლარად აფასებს. BP თვეების განმავლობაში ეძებდა მყიდველს ამ ერთეულისთვის, რაც მიანიშნებდა კომპანიის სტრატეგიულ ცვლილებებზე.
აღნიშნული ნაბიჯი BP-ის ფართომასშტაბიანი სტრატეგიული გადაფასების ნაწილია, რომლის ფარგლებშიც კომპანია 2027 წლის ბოლომდე 20 მილიარდი დოლარის აქტივების გაყიდვას გეგმავს. როგორც BRI Wealth Management-ის აღმასრულებელმა დირექტორმა CNBC-ს განუცხადა, კომპანიის მიზანია დაუბრუნდეს ნავთობისა და გაზის მოძიებასა და განვითარებაზე ფოკუსირებას, რაც მის ძირითად საქმიანობას წარმოადგენს. ამ სტრატეგიული ცვლილების ფარგლებში, BP-მ ასევე გადახედა თავის „მწვანე სტრატეგიასაც“, რაც აქამდე გაცხადებული გეგმებისგან გადახვევას გულისხმობს.
Castrol-ის წილის გაყიდვა BP-ს საშუალებას მისცემს, ოპტიმიზაცია გაუკეთოს თავის პორტფელს და ფინანსური რესურსები მიმართოს უფრო პრიორიტეტული მიმართულებებისკენ, რაც კვლავაც ტრადიციულ ენერგეტიკულ სექტორს უკავშირდება. ეს გადაწყვეტილება ხაზს უსვამს გლობალური ენერგეტიკული კომპანიების მზარდ ტენდენციას, ფოკუსირება მოახდინონ თავიანთ ძირითად კომპეტენციებზე ცვალებად ბაზარზე.