The Economist-ის დაკვირვებით, ევროპაში ტრადიციული ნაციონალიზმის კლება შეინიშნება, რომელსაც ენაცვლება ახალი ფენომენი – „გასტრონაციონალიზმი“. ეს ტენდენცია გულისხმობს ეროვნული იდენტობისა და სიამაყის გამოხატვას საკუთარი სამზარეულოსა და კულინარიული ტრადიციების მეშვეობით, ვიდრე პოლიტიკური ან ეთნიკური კონტექსტით.
გამოცემის თანახმად, მაშინ როდესაც მე-20 საუკუნის ნაციონალიზმი ხშირად ტერიტორიულ პრეტენზიებსა და კონფლიქტებს უკავშირდებოდა, დღევანდელი ევროპელები სულ უფრო მეტად ამაყობენ თავიანთი რეგიონული კერძებით, ადგილობრივი პროდუქტებითა და უნიკალური რეცეპტებით. „გასტრონაციონალიზმი“ გამოიხატება დაცული გეოგრაფიული აღნიშვნების (PDO/PGI) ზრდაში, რაც კონკრეტული რეგიონის პროდუქტების უნიკალურობას უსვამს ხაზს. ასევე, მნიშვნელოვნად იზრდება კულინარიული ტურიზმის პოპულარობა და სხვადასხვა ქვეყნის მცდელობა, ხაზი გაუსვას თავის გამორჩეულ კულინარიულ მემკვიდრეობას, როგორც ეროვნული თვითმყოფადობის მნიშვნელოვან ნაწილს. ეს ტენდენცია გულისხმობს ეროვნული სიამაყის გამოხატვის შედარებით მშვიდობიან და კულტურულ გზას, რომელიც ნაკლებად არის ორიენტირებული გარე საზღვრებსა და მეტოქეობაზე, უფრო მეტად კი შიდა, ავთენტური ღირებულებების წარმოჩენაზე.