წლების განმავლობაში, ისეთი დიდი ტექნოლოგიური კომპანიებისგან, როგორებიცაა Google, Facebook და Microsoft, „უფასო“ სერვისების მიღების საფასური მომხმარებლის მონაცემების გადაცემა იყო. პირადი ინფორმაციის ღრუბელში ატვირთვა და უფასო ტექნოლოგიების გამოყენება კომფორტს გვთავაზობს, თუმცა ამით პერსონალური მონაცემები გადაეცემა გიგანტურ კორპორაციებს, რომლებიც ხშირად მათ მონეტიზაციას ესწრაფვიან. ახლა კი, გენერაციული ხელოვნური ინტელექტის სისტემების მომდევნო ტალღა, სავარაუდოდ, კიდევ უფრო მეტ წვდომას მოითხოვს თქვენს მონაცემებზე, ვიდრე ოდესმე.
ბოლო ორი წლის განმავლობაში, გენერაციული AI ინსტრუმენტები – როგორებიცაა OpenAI-ის ChatGPT და Google-ის Gemini – გასცდნენ შედარებით მარტივ, მხოლოდ ტექსტურ ჩეთბოტებს, რომლებიც თავდაპირველად გამოუშვეს კომპანიებმა. ამის ნაცვლად, ხელოვნური ინტელექტის სფეროს წამყვანი კომპანიები აქტიურად ავითარებენ და უბიძგებენ AI აგენტებისა და „ასისტენტების“ მიღებას. ეს ახალი თაობის სისტემები გვპირდებიან უფრო ინტეგრირებულ გამოცდილებას, რაც გულისხმობს არა მხოლოდ ტექსტური ბრძანებების დამუშავებას, არამედ მომხმარებლის ციფრული გარემოს, მაგალითად, ელექტრონული ფოსტის, კალენდრისა თუ სხვა აპლიკაციების მართვასა და ავტომატიზაციას. ასეთი ღრმა ინტეგრაცია აუცილებლად გაზრდის პირადი მონაცემების მოცულობას, რომელზეც ამ აგენტებს წვდომა ექნებათ, რაც მონაცემთა კონფიდენციალურობის კუთხით ახალ და მნიშვნელოვან გამოწვევებს აჩენს მომხმარებლებისთვის.